_________________________________________   Konkret.   _______________________________________

Som ett spindelnät


2011-10-26 / 19:44:15
Det är kallt och jag fryser. I mitt huvud attackerar just nu tusen nålspetsar nerverna och under täcket ligger jag bra.
Har absolut ingen lust att resa mig, dra bort täcket och känna den kalla luften som får mina ben att bli kaktusar och
brösten att knipa. Istället vill jag ligga kvar här, lyssna på forsen av vatten utanför från den trasiga rännan och bara

äta. Fastna vid Vimeo och Youtube, stirra på den där alldeles för dyra filmkameran som i mina händer hade gjort
magi, för vet du vad? - Det hade den.

Jag är trött. På att vänta.
Jag vill inte känna den här tuggummikänslan. Stretande, fastsatt.
Spindlarna är överallt, bara väntar på att du ska ge upp.

Jag ska elda upp trådarna.

Spola fram inspelningen.

Och gro ett par vingar.