_________________________________________   Socker.   _______________________________________

20111231


2011-12-31 / 00:57:32
12 slagets dom.


Aldrig igen kommer jag stå på tolvslaget i en folkmassa på ett berg, med utsikt över hela Göteborg och känna hur kontrollen tas ifrån mig. Känna en nyfikenhet väckas till liv, magi uti varenda fiber. Som ett barn börjar en lång vandring, helt ovetandes om utvecklingen sprang jag iväg i snön.

Att i jakten på livet dansa sig fri på Pusterviks golv. Glömma allt, bara se det där in the strobe light. Falla för lockelsen, utan att.tänka.efter. Bara se det. Bara se det.

Tappade en nyårsgnista, fann en flamma för hela våren.


Dödsdansens pulserande slag i månader framöver. Dub, dans, vårhetsromans.
Blicken blicken, jag vet precis vad du menar.
Faror i alla hörn, orörda ovetandes dansar runtom.
bara se det, bara se det.


Virrande, dansande, blommor och bin.
Vacklande snedsteg, en klackspark med vin.


Stålräls resulterar i spårad framtid.
Se framåt, my dear.
Se framåt?
Se uppåt!


Up
Up
Far away.


Spontanitet, något vi nu verkligen vet.
England, ursprung, som om vi inte fanns.
Dubstep, själar, hela natten fylld av dans.


Lokaltrafik Suger.
Soluppgångs-promenader duger.


Dörren Porten till en ny existens,
steget att ta när man nått sin gräns.


Bergsfest, tvångstrul, folköl, mer mer dans.
Inte allas favoritform av romans...


Så mycket mer, ord räcker inte till
Riktningen motsatt till det vi planerat och vill.


Vi gick många gator innan vi fann den längsta.
Så mycket mer.
Så mycket mer.


Sommarspring
*Fling*
*Fling*
*Fling*
*Fling*
*Fling*
*Fling*
*Fling*


Spontanitet?
SPONTANITET
Jo tack, jag vet...


Fem miljoners stjärnorsnatt.
Euforias mantel döljer en svart katt.


Spegelblankt vatten vid ett hus och en båt.
leken runt elden släcktes av gråt.
Poseidon.
Du sjönk.
Poseidon.
Förstå.


Skeppet sjunker utan oss två.


Springa hoppa gatan lång.
Tusen låtar blir tvåtusenelvas sång.


Falla klättra, falla falla klättra.
Stormnedslag, Luftskjuts.
Molnfri. Molntäckt.
Rosa, svart, vit, grå.


Stjärna, månen lyser nu.
Soluppgång väntas, hjärtat fryser du?


Bak, upp, ned, fram.
Boken får aldrig vila, skriven i molnet av damm.
Dust, dust, fairy (tale)
"svansen" du tappat, erkänn vad FAIL


Oavsett genre och kategorifil,
Darling vi tappar aldrig vår stil.


Aldrig igen ska jag stå där igen. För jag gav mig in i resan, min vän.


Det är ingen jakt efter liv. Det är en resa i liv.
Tyngden finns i orden, visheten blir att fånga dem.


Men så det började, är så det tar slut
så med naiva toner får tvåtusenelva sin knut


För alla dagar som bildat detta år,
faller du  bakom ett farväl utan tår.
Lämna oss förevigt, med endast ett spår kvar.
tanken av hämnden, vi en dag vidtar.


Farväl älskling
Kapitel ett.
Startskottets ekande
Nu ger vi mer än vi gett.


Det är nu.
Det är nu.


Euforia.


Portkliv imorgon.


Tvåtusentolvs Gloria.